Panaszkezelési Szabályzat

Jelen panaszkezelési szabályzat kiadója a PURE RITUALS, s.r.o. , székhelye: 28. října 212/37, Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, bejegyezve az Ostravai Kerületi Bíróságon, mint cégbíróságon, KSH-azonosító: 10755373, adószám: CZ10755373, e-mail: info@purerituals.cz (a továbbiakban: "Eladó").

Jelen panaszkezelési szabályzat a vásárló és az eladó között létrejött adásvételi szerződésekkel kapcsolatban a hibás teljesítésből következő jog (a továbbiakban: panasz) gyakorlásának terjedelméről, feltételeiről és módjáról, valamint a panaszbenyújtás helyéről szóló információkat tartalmazza.

1. Alapvető rendelkezések és panaszérvényesítési eljárás

1.1. A panasz az áru (a továbbiakban: "áru") átadásával, az áru Frogman s.r.o. címére történő megküldésével tehető meg. / 25442F, East Gate Business park B1 - Magyar Posta, Fót 2151, Magyarország. A vásárló köteles a hibát az eladónál haladéktalanul kifogásolni, azt követően, hogy azt kellő időben elvégzett vizsgálat és kellő gondosság mellett felfedezhette volna. Ha a hiba rejtett, a vásárló köteles azt az eladónál haladéktalanul azt követően kifogásolni, hogy kellő gondosság mellett felfedezhette volna, legkésőbb azonban az áru átadásától számított két éven belül. Az esetleges késlekedés és az áru további használata a hiba további elmélyüléséhez és az áru értékvesztéséhez vezethet, ami a panasz elutasítását eredményezheti. A vásárló panaszbejelentésekor vagy haladéktalanul azt követően tájékoztatja az eladót, hogy mely szavatossági igényét kívánja érvényesíteni. Ha ezt nem teszi meg időben, még az adásvételi szerződés lényeges megsértését jelentő hibás teljesítés esetén is, csak a 2.7. pont szerinti jogok illetik meg, azaz a hiba elhárítására vagy az áru árából nyújtott ésszerű árengedményre jogosult.

1.2. A vásárló köteles a panaszbenyújtás keretén belül átadni az áru átvételének időpontját és helyét igazoló dokumentumot, valamint magát az árut teljes, sértetlen állapotban, megtisztítva, minden szennyeződéstől mentesen, és ha küldi, tiszta csomagolásban. A vásárló köteles az árut higiénikus állapotban átadni, valamint megjelölni az áru megreklamált hibáját, annak jellegét és előfordulását, továbbá tájékoztatni az eladót a hibás teljesítéssel kapcsolatosan választott igényéről és a követelés rendezéséhez szükséges mértékben az azonosító és elérhetőségi adatairól. Az Eladó jogosult megtagadni az olyan áruk reklamációs eljárás keretén belüli átvételét, amelyek nem felelnek meg az e bekezdésben említett általános higiéniai elveknek (306/2012 sz. rendelet a fertőző betegségek kialakulásának és terjedésének megelőzésére vonatkozó feltételekről). Az áru átvételének időpontját és helyét igazoló dokumentum benyújtásának elmulasztása a vásárlót annak kockázatának teszi ki, hogy nem tudja bizonyítani a követelés időszerűségét és a követelésének érvényességét.

1.3. A reklamáció érvényesítése pillanatának az a pillanat tekintendő, amikor az eladó kézhez kapja a reklamált árut.

1.4. A hibás teljesítéssel kapcsolatos jogok gyakorlásának (panasz) költségeit a vásárló viseli, az eladó a vásárlóval való előzetes egyeztetést követően saját költségén szállíthatja el a reklamált árut.

1.5. Ha a vásárló él a hibás teljesítésből eredő jogával, az eladó köteles írásban visszaigazolni részére, hogy mikor gyakorolta a hibás teljesítésből eredő jogait, valamint a követelés rendezését követően visszaigazolja annak módját, valamint az esetleges javítások elvégzését és a követeléskezelési eljárás időpontját is, esetleg írásban indokolja a követelés elutasítását.

1.6. Az Eladó nem felel az áru funkcionális jellemzőiből, az áru nem rendeltetésszerű használatából vagy nem megfelelő kezeléséből eredő károkért. Az ilyen eredetű hibákra a nyújtott jótállás sem vonatkozik.

1.7. Az eladó vagy az általa megbízott dolgozó a panaszról haladéktalanul, bonyolultabb esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül köteles dönteni. A szóban forgó határidőbe nem kerül beszámításra a hiba - áru vagy szolgáltatás jellegének megfelelő - szakszerű elbírálásához szükséges időtartam. Ha az eladó és a vásárló nem állapotnak meg ennél hosszabb határidőről, az eladó a panaszkezelési eljárást, beleértve a hiba megszüntetését is, felesleges késlekedés nélkül, legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 napon zárja le. Az említett időtartam eredménytelen lejárta súlyos szerződésszegésnek számít, amely alapján a vásárló jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.

1.8. Ha egy adott hibára vonatkozó reklamációs eljárás úgy döntenek, hogy a panasz megalapozatlan, ugyanarra a hibára vonatkozóan újabb reklamációs eljárásra már nem kerülhet sor, és az eladó jogosult a panasz tárgyát képező áru átvételét ez okból megtagadni.

1.9. A vásárló köteles az árut a panasz rendezését követően haladéktalanul átvenni, éspedig legkésőbb a rendezéséről való tudomásszerzéstől számított 30 napon belül, amely határidő nem járhat le korábban, mint a panasz benyújtásától számított 60 nap.

1.10. Ha a vásárló, aki az áru átvételével késedelembe esik, kéri annak újbóli leszállítását, akkor az eladó csak azzal a feltétellel köteles az árut a vásárlónak leszállítani, hogy a vásárló az ilyen leszállítással kapcsolatos összes költséget előre rendezi.

2. Hibás teljesítéssel kapcsolatos jogok

2.1. A vásárló köteles az árut az azzal kapcsolatos kockázatok reá szállását követően a lehető leghamarabb megvizsgálni, és meggyőződni az áru jellemzőiről, mennyiségéről, valamint ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét. Bármilyen hiba esetén köteles haladéktalanul értesíteni az eladót vagy a fuvarozót, és jogosult az ilyen árut nem átvenni. Ha a vásárló átveszi a sérült szállítmányt az eladótól vagy a fuvarozótól, az átadás-átvételi jegyzőkönyvben le kell írni a sérülést. E kötelezettség megszegése megszünteti a vásárló hibás teljesítésből eredő jogait; ez nem vonatkozik a fogyasztókra, és nem érinti az áru minőségére vonatkozó garanciát.

2.2. Az eladó szavatolja a vásárló számára, hogy az áru a vásárló általi átvétel pillanatában megfelel az adásvételi szerződésnek, különösen pedig hogy hibáktól mentes. Az adásvételi szerződésnek való megfelelés azt jelenti, hogy az áru:

  1. rendelkezik az adásvételi szerződésben előírt, az eladó által leírt vagy a reklám alapján elvárt, illetve az ilyen jellegű dolog esetében szokásos minőségi és használati jellemzőkkel,
  2. alkalmas az eladó által feltüntetett, vagy az áru jellegéből általános jelleggel következő használatra;
  3. minőségét vagy kivitelét tekintve megfelel a szerződés szerinti vagy az eladó által meghatározott, illetve az adott felhasználásra jellemző mintának vagy előképnek, ha a minőség vagy kivitel meghatározására a szerződéses minta vagy előkép alapján került sor,
  4. az áru megfelelő mennyiségű, méretű vagy súlyú, és
  5. az áru megfelel a vonatkozó jogszabályoknak.

2.3. A 2.2. bekezdés rendelkezései nem alkalmazandók:

  1. hiba miatt kedvezményes áron értékesített áru esetén az áru kedvezményes árát indokló hibára,
  2. elhasználódás esetén standard használat okozta kopásra,
  3. az áru hasznos élettartamának lejártára a rendeltetésszerű használaton vagy rendeltetésen túli túlzott használat, illetve a nem megfelelő kezelés és a nem rendeltetésszerű használat következtében
  4. használt árucikk esetén azon hiba miatti elhasználódásra vagy kopásra, amellyel az a vásárló általi átvétel pillanatában már rendelkezett, vagy
  5. amennyiben az áru jellegéből következik.

2.4. Az áru átvételétől számított hat hónapon belül felmerülő ellentmondás az adásvételi szerződéssel úgy tekintendő, hogy már az áru vásárló általi átvételekor fennállt, kivéve azon eseteket, amikor ennek ellentmond az eset jellege, vagy ha az eladó ennek ellenkezőjét bizonyítja.

2.5. A hiba akkor minősül az adásvételi szerződés lényeges megszegésének, ha az eladó az adásvételi szerződés megkötésekor tudott róla, vagy tudnia kellett volna, hogy a másik fél nem kötötte volna meg az adásvételi szerződést, ha előre látta volna a hibát. A hiba akkor is az adásvételi szerződés lényeges megszegésének minősül, ha - hacsak a törvény másként nem rendelkezik - a vásárló a kijavítást követően a hiba megismétlődése vagy nagyobb számú eltávolítható hiba miatt nem tudja megfelelően használni az árut. Ismételten előforduló hibáról kizárólag akkor beszélünk, ha ugyanaz a hiba, amelyet a jótállási időszak alatt már legalább kétszer kijavítottak, ismét megjelenik. Az áru akkor szenved nagyobb számú hibától, ha a panasz időpontjában egyidejűleg legalább három különböző (különböző okokból eredő) megszüntethető hibát tartalmaz; a megszüntethető hibák olyan hibák, amelyek az áru megjelenésének, működésének és minőségének sérülése nélkül eltávolíthatók. Más esetben a szerződésszegés nem minősül lényegesnek.

2.6. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés lényeges megszegését jelenti, a vásárló jogosult új áru szállítására, az áru kijavítására, ésszerű árleszállításra vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra.

2.7. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés lényeges megsértését jelenti, a vásárlónak joga van a hiba elhárítására vagy ésszerű árengedményre.

2.8. A vásárlónak nincsenek a hibás teljesítésből következő jogai, ha az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy ha saját maga okozta a hibát, illetve ha olyan hibáról van szó, amelyet a vásárlónak a szokásos gondosság mellett már a szerződés megkötésekor ismernie kellett volna.

2.9. Ha a vásárló az eladóval szemben áruhibát kíván érvényesíteni (panasz), nem mentesül az áru árának megfizetésére vonatkozó kötelezettségéről. A Polgári Törvénykönyv 2108 §-a rendelkezéseinek alkalmazására nem kerül sor. E bekezdés rendelkezései nem alkalmazandók, ha a vásárló fogyasztó.

2.10. A vásárló nem állhat el az adásvételi szerződéstől a hibás teljesítésre vonatkozó joga alapján, és nem követelheti új áru szállítását, ha nem tudja az árut abban az állapotban visszaszolgáltatni, ahogyan azt átvette. Mindez nem érvényes:

 

  1. ha az állapotváltozás az áru hibájának megállapítására irányuló vizsgálat eredménye,
  2. ha a vásárló a hiba felfedezése előtt használta az árut,
  3. ha nem a vásárló saját tette vagy mulasztása okozta, hogy az áru nem küldhető vissza változatlan állapotban, vagy
  4. ha a vásárló még a hiba felfedezése előtt eladta az árut, azt felhasználta, vagy ha az árut a rendes használat során megváltoztatta; ha ez csak részben történt meg, a vásárló köteles visszaadni az eladónak azt, amit még vissza tud adni, és köteles az eladót az áru használatából származó haszon mértékéig kártalanítani.

3. Jótállás

3.1. Eltérő rendelkezés hiányában az eladó vállalja, hogy a szállított áruk a szokásos rendeltetésüknek megfelelnek és a fogyasztók viszonylatában 24 hónapig, más vásárlók esetén 12 hónapig megőrzik szokásos tulajdonságaikat (jótállást nyújt). A jótállás nem vonatkozik:

 

  1. az áruk szokásos használatából eredő kopásra és elhasználódásra,
  2. az áru hasznos élettartamának nem rendeltetésszerű használat, rendeltetésszerűséget meghaladó használat, valamint nem megfelelő kezelés és a rendeltetéssel ellentétes használata okán felmerülő csökkenés eseteire; valamint
  3. használt árucikk esetén azon hiba miatti elhasználódásra vagy kopásra, amellyel az a vásárló általi átvétel pillanatában már rendelkezett.

 

3.2. Ha az áru átadásának módja a személyes átvétel az átvétel helyén vagy az eladó általi leszállítás, a jótállási idő a kockázat átszállásának pillanatában kezdődik; ha az áru átadásának módjaként a fuvarozó általi leszállítás került meghatározásra, a jótállási idő számítása az áru rendeltetési helyre történő megérkezésével kezdődik.

3.3. A jótállási idő a panasz benyújtásának pillanatától addig az időpontig tart, amikor a vásárló a panasz rendezését követően köteles volt az árut átvenni. Ha a reklamációs eljárás eredményeként a reklamált áru kicserélésre kerül, a jótállási időszak az új áru átvételével újrakezdődik. Hibás alkatrész cseréje esetén az új jótállási időszak csak a kicserélt alkatrészre vonatkozik.

3.4. A panaszeljárás 1. cikke értelemszerűen alkalmazandó a jótállás alá tartozó hiba bejelentésére és a panaszeljárásra.

 

Kelt Ostravában, 2021. 04. 01.